• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Otto84

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Fick en återbetalning på 119 kr idag. Alltid något. ;)
Står "Överbetalning" på kontoutdraget. Verkar komma från Arvato. Vet ej varför. Det enda jag kan komma på är att jag slutbetalade Viakredit i april. Men ska det ta 8 månader?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Fick en återbetalning på 119 kr idag. Alltid något. ;)
Står "Överbetalning" på kontoutdraget. Verkar komma från Arvato. Vet ej varför. Det enda jag kan komma på är att jag slutbetalade Viakredit i april. Men ska det ta 8 månader?
Kanske märks när det rensas inför årsskiftet
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 183
Poäng
1 517
Satan i gatan vad skulden höjs hela tiden när man loggar in på kfm. Höjts över 1000 kr bara sen i söndags utan att det tillkommit något nytt lån. Är ju helt omöjligt att göra sig skuldfri utan skuldsanering. Antal skulder just nu är 13 men alla har inte trillat in än.
Har inte vågat logga in än:D
Vill slippa se eländet för några dagar till;):D
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Fick redigt med skäll idag för att en person på första gången sedan minst 2007 fått en löneutmätning "utan att fråga hen om hyran".
Förklarade att det hade ju skickats ut redogörelse för att fylla i det. Hen öppnade dock inte post från kfm. Kfm borde ringa var hens åsikt.
När jag konstaterade att vi hade skickat 14 redogörelser genom åren, aldrig fått svar, och att hen har oregistrerade kontantkort/hemligt nr vart svaret att vi hade förstört julen och ville ha ersättning för det. :eek:
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
04.55 och jag är uppe tittar på Babblarna. Skjut mig. Tur att jag ska på Skånederby i hockey idag. Kommer se ut som en zombie.
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
04.55 och jag är uppe tittar på Babblarna. Skjut mig. Tur att jag ska på Skånederby i hockey idag. Kommer se ut som en zombie.
Jag har legat och vridit mig hela jävla natten. Snart lär barnet vakna och då är loppet kört för sömn. Så I feel u! Hoppas du får en bra dag ändå!
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Sjukt hur livet kan förändras. Förra året vid denna tid var jag spelberoende och låg back flera tusen per månad. Hade psykologsamtal och mådde verkligen skit. (Äter medicin nu också men bättre och stabilare).

Efter kämpat länge så kan jag i år istället. Känna ett lugn över pengar på kontot. Ett bättre läge med avbetalningar och samlat lån.

Nu ä man som ett barn på julafton och inväntar kontrolluppgifter för alla äckliga räntor man betalt 2019. Lär bli fin återbäring.
Fortsätt kämpa. Det bli bättre med vilja å tålamod.
 

Mummht1

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
6 November 2019
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
38
Poäng
137
Hittade precis en bra app som kanske kan vara bra för någon. Jag startade nyårslöftet med den. Gäller många olika "problem" man kan behöva hjälp att sluta med.
I am Sober heter den.
Nytt År Nytt Liv!!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ingen ände på olika realityserier och spinoffer på dessa.. nu kommer norrmalmspolisen, jag vet inte vilken i ordningen det är, har varit från snart hela landet.. 2 olika serier med bärgningsbilar, sjukhusserier och så vidare.
Undrar när (eller om det redan frågats) kf ska följas av något tv-team..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp